Player vs. Player 4

 
最終更新日時:
元記事
http://wildstar-central.com/index.php?wiki/player-vs-player/

以下、上記の記事のマッチングメイキング以降の最後の部分の訳になります


なお、下記の訳文で調整(Rallying)とは、
https://www.youtube.com/watch?v=YFC3VTxpToQ
この動画で5分30秒ほどで、バトルグラウンドに入場した際Lv.8→Lv.14になっていることについてと思われます。




PvP Matchmaking

ワイルドスターは、プレイヤーが迅速かつ効率的にPvPマッチを見つけるのを支援するために、マッチメイキングシステムを採用しています。
Wildstar features a matchmaking system in order to assist players find PvP matches quickly and efficiently.

これはグループファインダーツールを介してアクセスできますし、バトルグラウンドのためのソロ(またはパーティ)のキューを入れることができます。
It can be accessed through the Group Finder tool and you are able to queue up solo (or partied) for Battlegrounds.

しかし、ワー・プロットとアリーナのためには常に既存のチームに所属してからキューをしなければなりません。
However, must always queue with an existing team for Warplots and Arenas.

そのシステムは、同じようなスキル(Elo)、レベル、および装備を持つプレイヤーとあなたをマッチさせます。
The system is capable of matching you with players of similar skill (Elo), level, and equipment.

Eloは、バトルグラウンド、アリーナ、ワー・プロットのみに使用され、非格付けプレイでは無視されることに留意してください。
It should be noted that Elo will only be used for Rated Battlegrounds, Arenas and Warplots, and will be ignored during Unrated play.



初期のベータテストではカービンは、同じ勢力のチームをもマッチングしてました。
しかし、クローズドベータ3の時点で、それを無効にし、ドミニオンvs.イグザイルの戦いだけにしています。
In early beta tests Carbine had made it possible to face teams of the same faction,
but with the launch of Closed Beta Test 3 they have disabled it in lieu of Dominion vs. Exile battles.[9]

同じ勢力同士のPvPマッチメイキングは、リリース時に存在するかどうかは不明です。
Whether or not same faction PvP Matchmaking will exist at launch is unknown.


Rallying System
プレイヤーのキャラクターのレベルとステータスが自動的に増加し、与えられた対戦枠(bracket)で上限に調整(Rallying)されます。
Rallying is when a player's character has their level and stats automatically increased, to the max level possible within their given bracket.

この機能はオプションではなく、バトルグラウンドに参加する誰もがマッチに入る際に強制的に調整させられます。
This feature is not optional and anyone participating in a Battleground will be forcibly rallied upon entering the match.

調整させられたプレイヤーはスキル、パッシブ、装備等にアクセスすることができません。
Rallied players will not have access to the same skills, passives, equipment, etc.

より高いレベルのプレイヤーは間違いなく対戦枠(bracket)にいます。
a player that is higher level in the bracket will undoubtedly have.[12]


調整されたとき、装備の品質は"コンペティティブレベル"だけ上がり、必ずしもベストの状態ではありません。(for said bracketが???)
The quality of ones gear when rallied will only increase to a "competitive level" and not the best available for said bracket.

ブラケットでキャップレベルのプレイヤーは、自然に(調整されないので)、それらに利用可能な最高の装備を持っていますが、
キャッププレイヤーと調整されたプレイヤーの間に、乗越えられない装備のギャップは起こりません。
Players that are naturally at the capped bracket level will therefore have the best gear available to them,
but it will not be an insurmountable gear gap between themselves and a rallied player.


クローズドベータ3時点での対戦枠は以下の通り
The current brackets as of Closed Beta 3 are as follows [9]:

非格付けバトルグラウンド
Unrated Battlegrounds
•3-14 (Walatiki Temple)
•15-24 (Walatiki Temple and Halls of the Bloodsworn)
•25-36 (Walatiki Temple and Halls of the Bloodsworn)


格付けバトルグラウンド
Rated Battlegrounds
Walatiki Temple: 3-36
Halls of the Bloodsworn: 15-36


サービス開始時のレベルキャップはLv.50とのことなので、将来的に対戦枠が追加されることを期待します。
The currently announced level cap for launch is level 50,
so expect additional brackets to be added in the future.

対戦枠のレベルの範囲そのものも、サービス開始時には変更されている可能性があります。
The level range for the brackets themselves are also subject to change between now and launch.

さらにワー・プロットとアリーナには対戦枠がありません。
それゆえ前提条件として、キャラクターはマックスレベル(50)になっている必要があります。
Furthermore, there are no brackets for Warplots and Arenas
due to the prerequisite that a character must be max level (50) to compete.


&size(12){Rated and Unrated Battlegrounds}
アリーナやワー・プロットと違って、それは個人とチームのレーティング(Elo)に基づいてエントリーします。
バトルグラウンドは格付けと非格付けの2つの異なるマッチングがあります。
Unlike Arenas and Warplots that are based entirely on personal and team ratings (Elo),
Battlegrounds can be played in two separate matchmaking ladders: Rated and Unrated.

それらは、異なる対戦枠を持ちます(上記"Rallying"章を参照)。
そして異なる基準でマッチングされます。
They have separate brackets (as shown in the Rallying section above),
and will match players based on different criteria.

格付けバトルグラウンドは、単に個人のレーティングに基づいて編成されます。
例えば、個人のスキルや戦績等です。
Rated Battlegrounds will pair up players/groups based solely on their personal rating;
i.e. personal skill and win history.

一方、非格付けバトルグラウンドでは、個人のスキルを無視して
参加者のレベルと装備を考慮しています。
Unrated Battlegrounds on the other hand will take into account the participants level and equipment,
while ignoring personal skill.


格付けバトルグラウンドの勝者は、非格付けバトルグラウンドの勝者より良い報酬が貰えます。
Players that excel in Rated Battlegrounds will have access to better rewards than those that exclusively play Unrated.

その報酬には、以下のものです。装備、経験、プレステージ、そしてお金ですがそれだけに止まりません。
The rewards include, but are not limited to, equipment, experience, prestige, and gold.

これはプレイヤーにより挑戦的なもの(格付け)に参加させる動機になります。
それに対して、よりカジュアルなもの(非格付け)は、単にPvPを学ぶため、あるいはレベルアップのためとなります。
This is done in order to give players an incentive to take part in the more challenging ladder (Rated),
while allowing others to simply learn to PvP and/or level up in the more casual alternative (Unrated).


Equipment Types and Stats
PvP用のアイテムは、PvE用のそれとは少し意味合いが異なります。
Player vs. Player items will differ slightly from those meant for Player vs. Environment.

PvP用に意図されている装備は、PvPアイテムにのみ見受けられる2つの特性を持つ。
それはPvP攻撃(力)とPvP防御(力)であります。
Equipment that is intended for PvP will have two stats that are found exclusively on PvP items:
PvP Offense and PvP Defense.[11]

PvP攻撃(力)は、他のプレイヤーに対してのみダメージが増加します。
そしてPvP防御(力)は、他のプレイヤーからのダメージが減少します。
The PvP Offense stat will increase a Characters damage done to other players only,
while the PvP Defense stat will decrease the amount of damage that your character takes from other players.

開発者は、この名称はあくまで仮のものだと述べています。
そしておそらく他の主要なアトリビュートとが最近改名されたのと同様に後程変更されると思われます。
The developers claim that these stat names are merely placeholders for now,
and will likely be changed at a later time, just as the other main Attributes were recently renamed.


PvPのギアが、PvEのそれと比べて格段に劣っていないかを注意深く見る必要があります。
Whether or not PvP gear will look markedly different than their PvE counterparts remains to be seen.

確かなことは最高のPvPの装備は、ワー・プロットとアリーナから得られることです。
What is certain is that the best PvP equipment will be obtained via Warplots and Arenas.

高評価を得るためには、おそらくゲーム中でもっとも強力なPvPアイテムを持つ必要があります。
High rating requirements will supposedly be placed on the most powerful PvP items in the game.


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